Prison Break... The End...

R.I.P Michael Scofield...

Då var det helt slut på VÄRLDENS BÄSTA serie (utom Vänner förstås).
Fällde nästan en tår i sista avsnittet. En serie som jag följt ända sen 2005 och suttit fastnaglad i soffan varje måndag kl 22 när det visats på tv. Finns ingen serie som slår denna i spänning. Varenda jävla avsnitt slutar så spännande så man undrar "hur fan ska dom greja det nu då".
Tack Fox för en grymt bra serie. Lovar att alla som börjar kolla på Prison Break inte kommer att kunna sluta kolla på den.

Avslutar detta med lite bilder från serien:

Österfärnebo...

Jahapp då var man hemma igen efter en weekend i österfärnebo. Åkte till Rilles land i fredags i brist på annat att göra så ville jag komma hemifrån ett tag innan man börjar jobba igen. Så jag och Sandra åkte upp till Gysinge för att hälsa på Myggen, Rille, Sanna & Alexander.
Vi har grillat varje dag och groggat och spelat spel och bara haft det bra helt enkelt.
Vi var även en sväng till Biltema i Gävle för att Rille skulle införskaffa en glassäkring till en dimmer i huset som gått sönder. Fick åka över 1h bilresa för att köpa ett 10-p glassäkringar som kosta 15kr. Så är det att bo på landet :) .
Jag och Rille plockade även ihop det STORA partytältet vi ska ha nästa helg då Rille fyller 25år, som han hade på tomten i midsommras, men det blåste sönder några veckor senare. Så vi bockade till och lyckades pussla ihop alla bitarna och tejpade alla skarvar så nu ska det nog hålla ett tag till frå vi hoppas.

Jaha, imorn är det ju som sagt ny vecka och det betyder att semestern är slut nu och verkligheten börjar imorn igen. Inte alltför kul men ska bli roligt att träffa sina arbetskolleger igen iallafall.
Har vart förbannat skönt med 4veckors ledighet iaf ;)

Tonat TT:n idag...

För drygt 2veckor sen mejlade jag en firma och fråga om dom hade färdigskuren solfilm till min bil. Har inte fått något svar från dom. Nu 2veckor senare hade jag tillåme glömt att ja frågat dom. Men idag trilla det ner en avi från posten att jag hade ett paket att hämta ut. Jag blev väldigt snopen när det stod att det var från firman ja frågat om solfilmen. På avin stod det även att den kostade 1195:- att hämta ut paketet. Men eftersom jag ändå ville ha solfilmen så hämtade jag den och betalade. Men nu har ja mejlat företaget igen och prutat på priset för att jag egentligen inte beställt solfilmen utan bara frågat om det fanns till min bil. Så får se hur det slutar sen. Kanske lyckas få det lite billigare :P
Så har vart hos far idag och satt på den. Tog bara en kvart typ. Gick sketafort. Såhär vart de. Syns inte så bra på bilderna, men men.

Före:

Efter:

Binära koder...

Nu är helgen förbi igen. Men de gör ju inget för jag har ju en vecka semester kvar, Tjohooo. Men de går alldelles för fort nu.
Igår var jag med Rille, Sanna och Alexander till flaten för att spela lite minigolf. Har ju inte vart där sen jag var liten så det var kul. Dom hade gjort om flera banor där så kände knappt igen mig. Jag vann iaf, trotts att jag var lika dålig som jag brukar vara på minigolf. Att det ska vara så jäkla svårt kan inte förstå de, men men. Igårkväll bjöd jag hem Robba Jonas Rille och Sanna till mig för grogg drickande och shottar. Vart en seeeeen kväll. Alla hade gått hem strax efter kl 02.00 utom Robba. Han var kvar till 05.45 ungefär. Vi fick för oss att lösa ett tal som vi såg i Göteborg på Universeum. Vi stod där vid montern där det stog:
Lös talet: 10 - 1001 - 110 - 11
Det skulle man få till 4siffror mellan 0-9. (ledtråd, tänk som en dator)
Vi stod där i säkert 10min utan att lösa det. Vi fatta ingenting. Så de har grott i våra huvuden tills nu så vi bestämde oss för att lösa de med hjälp av google. Men vi visste inte vad vi skulle söka på. Men tillslut kom vi på "Binära koder". Så vi var tvugna att lära oss det för att lösa talet. Det tog oss 2h på fyllan mitt i natten att lösa det. Men nu kan ja det nästan flytande ;)
Svaret är: 10-1001-110-11 = 2-9-6-3

Så för skojs skull räknade jag även ut mitt personnummer i binära koder och det blev:
1010100 1010 11101 (841029)

Vardagsmys...

Idag hade jag och sandra inget att göra så jag frågade min syster vad hon med familj skulle göra under dagen och dom hade inget planerat. Så jag och sandra beslöt oss för att bjuda dom på middag. Men jag har ju inte nå bra middagsbord för så många så jag och sandra packade ingredienserna för att laga Tacolasagne. Min syster hade nämligen aldrig ätit det och jag tycker att den är väldigt god. Så vi åkte hem till dom och lagade lagade ihop en smarrig middag till oss alla. Vi fick bra betyg för den så nu är dom skylldiga oss en smarrig middag.

Sen ringde även Cecilia och Jenny från PK och ville bara berätta att dom saknade mig. Dom är så söta. Puss på er.

Det var min dag ;)

Hammarby Hammarby Hammarby

Igår var det Stockholmsderby mellan Hammarby och Djurgården.
Robbar hade av en tillfällighet just den kanalen den sändes på så jag sandra och erica gick ner till robba och nora för att kolla på matchen och käka middag.

Matchen var ganska seg (är ju två bottenlag) men jag groggade och levde om och sjöng ramsor så att sandra blev sur. Sen gör Djurgården mål. Men inte i vilket mål som helst utan sitt eget. Moahahahaha, självmål av Djurgården gjorde att Hammarby vann med 1-0. Det gjorde iallafall min dag.

Tack och Hej...

Halvtid på semestern...

Nu har snart halva semestern gått och jag tänkte uppdatera mina kära läsare vad jag har haft för mig.

Första dagen på min semester lämnade jag in TT:n på service kl 07.00 i solna så vart ingen direkt sovmorgon då. Men allt gick bra där och bilen vart klar på några timmar så efter det åkte jag hem till fader och tvättade av pärlan.

Andra dagen på semestern var det dags för roadtripen jag och mina vänner planerat ett tag.

Men innan vi åkte iväg gjorde jag nått jag tänkt göra i flera år men aldrig vågat.
Jag rakade av mig håret...

Men iaf, så Jag, Sandra, Robba, Nora, Jonas & Tina drog iväg men husbilen och en personbil och begav oss mot göteborg där vi skulle campa några dagar.
Påväg till göteborg gjorde vi ett depåstopp i gränna och köpte polkagrisar.

Efter det så stannade vi nere vid vättern och grillade middag.

Sen brummade vi fort som fan ner till göteborg där vi övernattade i husbilen utanför Tinas Mosters villa.
Morgonen efter åkte vi till våran camipng i göteborg som vi skulle bo på i 3dagar. Så vi chekade in där klockan 13 sen begav vi oss med spårvagn till liseberg. Och det var vi inte ensamma om kan jag LUGNT säga. FY I HELVETE vad folk det var där, HELT SJUKT. Det var ÖVER 1h väntetid på varenda karusell. Vi kom dit kl 15 och dom stängde kl 22. Vi var där i 7h och jag hann åka 7gånger på hela dagen. Resten av tiden stod man bara i kööööööööö.
Tina som är på tjocken kunde ju inte åka nånting så hon spelade på varenda lyckohjul som fanns. Vann även "lite" choklad oxå...

Efter liseberg så åkte vi till camipngen och spelade lite spel innan vi gick och la oss.
Dagen efter spöööregnade det så vi tog en tripp till Ullared denna dag där vi alla shoppade litegrann. Där var det ju oxå HELT SJUKT med folk. Det var en kö som var över 100m bara för att komma in där. Men väl inne så strosa vi runt ett par timmar innan vi begav oss tillbaka till campingen.

Nästa dag var det oxå halvtrist väder. Regnet hängde i luften men den droppa iaf inget. Så vi valde att besöka Universeum i Göteborg. Där vi tittade på massa fiskar och djur i olika akvarier och burar.

Sen vart det grillning och spelkväll på campingen...

Dagen efter på lördagen var det dax på "Putte i parken" så vi begav oss iväg upp i landet mot karlskoga för att titta på alla banden som skulle spela där. Det var riktigt trevligt och även Rille kom dit på motorcykeln och joina oss. Vi såg bla. Alice in Videoland, the birthday massacre, backyard babies & Millencolin.

Efter Putte i parken så sov vi i husbilen bara några hundra meter därifrån och dagen efter begav vi oss ner mot Öland där vi skulle möta upp Jonas & Tina som inte följde med till Putte i Parken. Så vi chekade in på en 5stjärnig camping på öland ca 1mil från Borgholm. Där var det jättefint och dom hade massa roliga saker på camipngen så vi övernattade där i 3dagar utan att lämna campingen. Vi spelade äventyrs minigolf, biljardgolf och gick strandpromenader och grillade flera gånger varje dag.

Sen kom onsdagen och vi skulle bege oss hem igen för att husbilen vi lånat skulle vara tillbaka på torsdagen igen.

Det var min första halva av semestern.

S E M E S T E R i 4 veckor...

Heeeeeej där!
Har haft semester i snart 2veckor så har inte haft tillfälle att skriva här eftersom jag vart på resande fot helatiden.
Har 2veckor till så mer roliga saker ska det bli. Ska uppdatera er lite...