Börjat jobba igen...

Jahapp då var semestern förbi och man har börjat jobba igen. Har redan hunnit med att jobba 3 dagar och har redan kört 2 olika vakter, ingen av dom var min egen. Den får jag först köra nästa vecka. Då blir det 3:e vakten :)
Igår råkade jag även ut för en kontroll av postens egen personal som helt plötsligt bara dyker upp när man jobbar och kollar så att allt är som det ska. Att man har låst bilen, har arbetskläder på sig, kollar körkortet, postens IDkort, vilotider boken m.m. Men jag hade gjort allt man skulle och fika inga anmärkningar :D :D :D

Mamma har köpt en ny valp oxå. Jag och Sandra var där och hälsade på förra veckan för att se den nya hunden.
Den var PYTTELITEN och jättesöt. Fast jag gillar ju egentligen mest större hundar. Men den var gullig ändå :P

I lördags var jag och Robba och kollade på en TV-inspelning som Nora jobbade på. Programmet heter
"Helt magiskt" och ska sändas på SVT i höst. Det handlar om Trollkarlar som ska lära kändisar att trolla på bara några få dagar. Nora hade fixat TOPPENplatser till oss. Längst fram precis vid scenen så dom trollade precis där vi satt *tack Nora*. Så finns risk att vi kommer synas i rutan sen :P

Igår var det Sandras tur att bjuda mig på trerätters :) Detta bestod menyn av:

Förrätt

Varmrätt

Efterrätt

Trerätters middag...

Sandra gav som förslag att om jag lagar en trerättersmiddag till henne någon dag,
så gör hon detsamma för mig en annan dag :)
Så idag var vi och handlade det vi behövde för våra maträtter vi ska laga åt varann.
Jag fick äran att börja. Så idag har jag stått vid spisen i över 4 timmar.
Men det var det värt :D

Förätt:
Toast skagen

Varmrätt:
Mustig köttgryta (som långkokas i 4timmar) med kokt potatis

Efterrätt:
Vit chokladmousse med blåbärs "coulis"

Fika hos mormor...

Idag har jag vart med Sandra och mamma i nacka forum och shopat lite.
Vi köpte presenter till mormor och så hittade jag några till Elvira oxå som fyller år snart.
På kvällen åkte vi till mormor eftersom hon fyller år idag.
Där vart vi bjuda på snittar och fika. Gott gott.

Nu är man inne på sista semesterveckan :( tiden har gått alldeles för fort.
I helgen var jag hemma hos Rille & Sanna med familj.
Första gången jag var hemma hos dom sen dom flyttade till Skogås.
Men det var jättetrevligt och kul att träffa dom och lilla dottern Elina :)

Frostat av frysen...

Idag har jag inte gjort ett skit mer än att frostat av frysen. För det var mer is i den än nått annat :P typ iaf.
Men hade köpt några "avfrostningspåsar" tror jag det hette så det var väldigt enkelt.
Var bara som en duk man la i botten på frysen som sög upp allt vatten. Skitsmidig. Den vart inte ens blöt på utsidan så när frysen väl hade tinat bara löft man ur den och den droppade inget heller. Den hade bara magiskt absorberat upp allt vatten (upp till 5l). Kan jag starkt rekommendera för dom som tänkt frosta av frysen ;) Kostade typ 70kr för 2 st så jag har en kvar till nästa gång. Lätt värt varenda krona :D

Tapetserat sovrummet...

Idag kom mamma hit och hjälpte mig att tapetsera fonväggen i sovrummet, så nu är det äntligen klart. Efter allt spacklande, slipande och städande så är äntligen alla semesterprojekt avklarade :D

Tapetsering av fondvägg i sovrum *check*

Såhär vart resultatet :)

Dessa "fixa hemma projekt" har jag hunnit med under min semester

Målat taket i badrummet
Storstädat badrum från golv till tak, inkl slita bort trägolvet
Fixat hyllor för verktyg m.m i städskåpet och rensat massa skit
Fixat insynsskydd på alla fönster i lägenheten
Byggt om bokhyllan i vardagsrum så den vart kompaktare
Tapetserat fondvägg i sovrum

*CHECK*

Styr upp hemma...

Eftersom vädret håller i sig att vara dåligt så fortsätter jag pula hemma.
Idag vart det att möblera om i bokhyllan :P och då menar jag inte bara på sakerna i hyllan,
utan även själva hyllan. Detta vart resultatet :)

Före... :)

Efter... :)
Hyllan vart en sektion smalare men en sektion högre = mer golvyta :D

Älskar MIO möbler, deras grejer är så smarta tycker jag. Kan bygga det efter behov och plats ;)

Liten kusinträff...

Min kusin Johan från Östersund och hans flickvän är nere i Stockholm och hälsar på. Dom lånar mammas lägenhet, så bor mamma hos Kent sålänge. Dom är nere mest för att shoppa som dom gjort varje dag, så har dom även vart på skansen och ska till grönan oxå. Så idag styrde vi upp en liten kusinträff. Så jag hämtade Johan och hans flickvän Linda i stan så åkte vi hem till Jimmy på värmdö och fikade. Linda och Elvira kom oxå dit.
Var jätteroligt att träffa Johan för har inte träffat honom på säkert 2 år eller mer. Så hoppas dom kommer ner fler gånger :) Vi tänkte eventuellt styra upp en kryssning eller nått som vi alla kunde göra :)

Snö och hagel?!?!?!

Läste på aftonbladets hemsida häromdagen att det hade kommit världens snö och hagelskur i Haninge.
Nynäsvägen var delvis täckt med flera centimeter tjockt lager av snö och hagel och flera trafikolyckor hade inrapporterats. Jag hade dock inte märkt av något för hade vart hemma hela dagen och städat.
Men känns konstigt att det kan snöa och hagla mitt i sommaren?!?! :s

Insynsskydd...

Idag har det heller inte vart nå roligt väder så har pillat lite hemma idag med.
Idag så har jag satt insynsskydd på fönstrena i vardagsrummet och i sovrummet.
I köket satte jag ju dit det för flera år sen. Men kände att det kan vara skönt att ha det i resten av rummen oxå.
Bor ju ändå bara eb trappa upp så känns som att folk tittar på en fast dom egentligen inte ser en om man inte står eller går runt i lägenheten. Men nu har jag satt det på alla fönster iaf.
Plus att det är väldigt bra för blommorna som står i fönstret, dom blir grillade i solen annars, men nu har dom lite skydd men får iaf sin uvstrålning på sig som dom mår bra av :)

Städnoja...

Ja som sagt skitvädret håller i sig.
Så igår gav jag mig på städskåpet. Städade ur det och organiserade upp allt där inne. Byggde lite hyllor och skit som jag hängde upp alla verktyg m.m på. Så man lättare hittar där. Passade även på att städa ur en garderob där jag har mina verktyg och annat "bra att ha skit" så slängde en hel del med grejer som man samlat på sig under åren.

Nästa projekt blir att tapetsera en fondvägg i sovrummet. Kanske blir imorn om jag inte har något annat för mig.

Bazzinga :)

Städat badrummet...

Idag var det dåligt väder så fick pricka av en sak till från "att göra listan".
Så idag städade jag badrummet, från golv till tak.
* Slet loss trägolvet och skurade rent där under
* Skurade alla vägar
* Tvättade bakom badkaret
* Skurade badkaret & toaletten
* Tvättat rent avloppet under badkaret.
Så nu är allt skitgöra klart där, fan va skönt det känns.

Städa badrum *check*

Tillbaka i Schweden...

Då var man hemma igen då. En dag senare än planerat. Men vad gör det, har ju semester  ;)
Skulle kommit hem igår egentligen men det fanns bara plats på båten hem som gick 7.30 på morgonen, alla andra båtar var fullbokade (iaf om man skulle ha bilplats). Då försvinner ju en hel dag så jag och Sandra beslutade att vi skulle åka hem på måndagen istället. Henke och Emma åkte hem med David och Måns med båten som gick 13.30 på söndagen för David hade bokat plats på den båten i tid så dom fick plats på den.

Vi har iaf åkt båt och fiskat typ varje dag, haft kanonväder alla dagar utom sista som det började duggregna lite på. Vi har fiskat gädda och fick 11 st första dagen. Jag fick 4st av dom :P Men vi slängde tillbaka alla. Vi tävlade bara om vem som kunde få störst och det var nog Henke som vann det ;)

Vi spelade även minigolf en dag. Och jag vann :D :D :D personbästa till och med. Vet dock inte vad mitt rekord innan har vart men denna gång fick jag åtta spikar på 18 banor. Det vet jag att jag inte haft bättre innan iaf. Fick totalt 40 poäng. Det känndes jäkligt bra. Hade värsta flytet, vet inte vad det kom ifrån :s men bra gick det iaf :D

Båt tur med fiske och grillning

I brist på annat att göra byggde jag ett korthus på 3sek ;)

Påväg hem vid färjan såg jag en bil med nästan mitt regnr :P "TOMPAN"

Åland...

Drar till åland ett par dagar med Sandra, Henke och Emma. Kommer hem igen på söndag :)

Bazzzinga :D

Målat badrumstaket...

Första av några semesterprojekt avklarad. Att måla om badrumstaket stod högt på den listan. Har haft färgen hemma i snart ett år under sängen men har aldrig tagit mig i kragen och gjorde det. Men nu när man har semester så har man tid för sådant pyssel. Så nu är det klart iallafall. Får se när nästa semesterprojekt blir av för nu ska jag vila i några dagar :P

Måla om badrumstaket *check*

S E M E S T E R . . .

Ja tiden flyger fram, som den brukar göra.
Som sagt tidigare så prövade jag på TLC på jobbet dom 3 sista dagarna innan semestern. Känndes bra, dock hade dom mer att göra än vad jag hade trott :P men det ska nog bli bra och kul ändå.
Så får jag chansen efter semestern att fortsätta pröva på det så kommer jag tacka ja. En sån här chans kommer nog inte fler gånger :) känner mig väldigt stolt över att dom ändå har valt mig av alla chaufförer :D
Men nu är det semester i 4 härliga veckor...

I lördags så åkte jag och Sandra hem till Jimmy och Jenny på Värmdö och badade på deras "privata" strand. Linda och Elvira var oxå med. Sen bjöd brorsan och Jenny på grillat till middag, supergott.

I söndags så var jag ute med Sandra, Henke, Emma, David, Lisa och Måns på gålö. Vi lånade sandras pappas båt och åkte ut i skärgården och fiskade och grillade, jättemysigt. Dock så började de blåsa på hemvägen så det var lite vågor och båten var rätt tungt lastad så vi vart ganska blöta kan jag säga :P stänkte in en hel del.

Idag (första semesterdagen) så gick jag upp tidigt för skulle lämna in bilen IGEN för lackbehandling. För efter senaste behandlingen, några veckor efter så var bilen full med polerrosor, överallt. Och det känns ju inte så kul när man betalat 3000kr för ett proffs som ska fixa det.
Så han fick göra om allt idag igen, och han la tillåme på en bättre behandling som kompensation för att det inte vart bra första gången. Så nu är den blank och fin igen ;) bara hoppas att inte polerrosorna kommer tillbaka om några veckor igen.

Det var lite uppdatering för senaste tiden i bloggen. Ciao sålänge. SEMESTER... :D :D :D