Halvtid på semestern...

Nu har snart halva semestern gått och jag tänkte uppdatera mina kära läsare vad jag har haft för mig.

Första dagen på min semester lämnade jag in TT:n på service kl 07.00 i solna så vart ingen direkt sovmorgon då. Men allt gick bra där och bilen vart klar på några timmar så efter det åkte jag hem till fader och tvättade av pärlan.

Andra dagen på semestern var det dags för roadtripen jag och mina vänner planerat ett tag.

Men innan vi åkte iväg gjorde jag nått jag tänkt göra i flera år men aldrig vågat.
Jag rakade av mig håret...

              

Men iaf, så Jag, Sandra, Robba, Nora, Jonas & Tina drog iväg men husbilen och en personbil och begav oss mot göteborg där vi skulle campa några dagar.
Påväg till göteborg gjorde vi ett depåstopp i gränna och köpte polkagrisar.
              

Efter det så stannade vi nere vid vättern och grillade middag.

             

Sen brummade vi fort som fan ner till göteborg där vi övernattade i husbilen utanför Tinas Mosters villa.
Morgonen efter åkte vi till våran camipng i göteborg som vi skulle bo på i 3dagar. Så vi chekade in där klockan 13 sen begav vi oss med spårvagn till liseberg. Och det var vi inte ensamma om kan jag LUGNT säga. FY I HELVETE vad folk det var där, HELT SJUKT. Det var ÖVER 1h väntetid på varenda karusell. Vi kom dit kl 15 och dom stängde kl 22. Vi var där i 7h och jag hann åka 7gånger på hela dagen. Resten av tiden stod man bara i kööööööööö.
Tina som är på tjocken kunde ju inte åka nånting så hon spelade på varenda lyckohjul som fanns. Vann även "lite" choklad oxå...

             
             

Efter liseberg så åkte vi till camipngen och spelade lite spel innan vi gick och la oss.
Dagen efter spöööregnade det så vi tog en tripp till Ullared denna dag där vi alla shoppade litegrann. Där var det ju oxå HELT SJUKT med folk. Det var en kö som var över 100m bara för att komma in där. Men väl inne så strosa vi runt ett par timmar innan vi begav oss tillbaka till campingen.

              

Nästa dag var det oxå halvtrist väder. Regnet hängde i luften men den droppa iaf inget. Så vi valde att besöka Universeum i Göteborg. Där vi tittade på massa fiskar och djur i olika akvarier och burar.

             

             

Sen vart det grillning och spelkväll på campingen...

Dagen efter på lördagen var det dax på "Putte i parken" så vi begav oss iväg upp i landet mot karlskoga för att titta på alla banden som skulle spela där. Det var riktigt trevligt och även Rille kom dit på motorcykeln och joina oss. Vi såg bla. Alice in Videoland, the birthday massacre, backyard babies & Millencolin.

            

             

             

Efter Putte i parken så sov vi i husbilen bara några hundra meter därifrån och dagen efter begav vi oss ner mot Öland där vi skulle möta upp Jonas & Tina som inte följde med till Putte i Parken. Så vi chekade in på en 5stjärnig camping på öland ca 1mil från Borgholm. Där var det jättefint och dom hade massa roliga saker på camipngen så vi övernattade där i 3dagar utan att lämna campingen. Vi spelade äventyrs minigolf, biljardgolf och gick strandpromenader och grillade flera gånger varje dag.

             

            

            

Sen kom onsdagen och vi skulle bege oss hem igen för att husbilen vi lånat skulle vara tillbaka på torsdagen igen.

            

Det var min första halva av semestern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0