Sjukstuga...

Jaha då var det min tur att bli sjuk. Sandra har vart sjuk i snart 2 veckor så hon är sjukskriven. Hon har åkt på nån influensa enligt läkaren på vårdcentralen. Hon har vart dunderförkyld och hostar. Jag har känt av nått i halsen i drygt en veckas tid. Inget jag har lidit av, men har känt att något har legat där och lurat. Tills i torsdagskväll. Då fick jag ont i halsen och huvudvärk. Var nära på att sjukanmäla mig på fredagsmorgonen. Men som den arbetspatriot jag är proppade jag i mig tabletter och drog till jobbet. Vid lunchtid började tabletterna sluta verka och jag kände mig jättehängig. Men jag höll ut. Satt ju inne på kontoret så var ju inte ute och sprang. Men på fredagskvällen mådde jag rent ut sagt skit. Jag skulle ju på min systers son Eltons dop på lördagen, men hörde av mig på fredagskvällenoch sa att jag inte kunna närvara tyvär pga sjukdom. 
Då fick jag ett sms av min systers närmsta kompis Sophie som skrev att jag MÅSTE komma oavsett om jag var sjuk. Jag förstod inte riktigt varför men fick inget mer svar än att jag måste komma och att jag skulle ångra mig om jag inte gjorde det. Så var bara att trycka i sig ännu mera piller på lördagen och bege sig till dopet. När dopet väl börja så kommer min syster in i kyrkan med en bröllopsklänning och jag förstår nu varför jag inte fick stanna hemma. Så det blev både dop och bröllop på samma gång. 
I söndags så mådde jag fortfarande dåligt och även en rethosta har hittat min svaga kropp. Så på söndagskvällen hade jag inget annat val än att sjukanmäla mig. Jag hoppas dessa sjukdomar lämnar mig och Sandra snarast då vi inte har tid att vara sjuka nu när flytten börjar närma sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0