Lägenheten SÅLD...

Här går det fort i svängarna.
Först gick budgivningen och köpkontraktet väldigt fort på huset vi vann och köpte i Vega. Det tog bara några dagar.
Så det vart ju lite småpanik att kontakta våran mäklare för att sätta igång försäljningen av våran lägenhet.
Så i måndags efter jobbet så besökte jag och Sandra våran mäklare för att skriva papper om försäljning av lägenheten. Under tiden vi var där la han upp lägenheten till försäljning på blocket. Dom kör ju en kampanj som heter "lite före". Så blocket har annons ute 3 dagar innan annonsen syns på hemnet.
Det tog inte ens ett dygn innan mäklaren kontaktade mig och sa att en köpare ville ha lägenheten och gav ett bud. Jag accepterade budet och dom ville ha en privat visning. Efter att mäklaren hade visat köparen lägenheten så ville dom skriva kontrakt. Så i fredags träffade jag köparen och hennes far och skrev kontraktet. Så nu är den SÅLD.
Köparen måste bara bli godkänd av bostadsrättsföreningen för att köpet skall gå igenom. Men det brukar aldrig vara nått problem. Så det är 99% klart. Flytten blir troligen i slutet på Oktober om allt flyter som det ska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0