Bröllop...

Igår var vi hela min familj plus Kents familj bjudna hem till Mamma och Kent på inflyttningsfest/kräftskiva.
Inbjudan kom för över en månad sen och det var väldigt viktigt att alla kunde komma och även att passa tiden. Folket fick INTE komma försent.
Redan där började jag ana att det var nått mer än en kräftskiva. Jag tänkte faktiskt direkt bröllop i huvet men sa ingenting.
Sen kom farsan till mig för några veckor och sa "undrar om det står en präst där när vi kommer dit". Och det var ju precis det jag hade tänkt också. Så flera hade ju sina aningar. Men ingen visste. Eller jo i efterhand fick jag ju höra att Linda visste och även min moster och hennes man. Men det kan jag ju förstå för annars kanske dom inte skulle åka över 60 mil hit "bara för en kräftskiva".
Men det var i alla fall ett jättefint bröllop och himlen sprack precis upp och solen började lysa igenom molnen när vigselförrättaren kom, perfekt.
Mycket fika, kräftor, pajer och drycker höll oss igång hela dagen och kvällen.
Jag önskar er båda två, Mamma och Kent, all lycka och en lång framtid tillsammans.
 
Grattis Mamma & Kent 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0