Servat bilen...

I lördagsmorse så lämnade jag in bilen på Solna bilteknik för en stor service och kamremsbyte. Det kostar drygt 8500kr. Kollade även med Audi som skulle ha över 19.000kr för det jobbet. Hmmm, valet blev enkelt. Jag har även hört ett missljud från ena bakhjulet och misstänkte att det kunde vara hjullagret och bad därför dom kolla på det när den ändå var inne på verkstan. 
Jo men visst. Jag hade ju rätt. Hjullagret var trasigt. Dom kunde byta ut det till den vänliga summan på ca 3500kr. Så var ju bara att be dom att göra det. Hämtade bilen igår till den nätta summan på 12.249kr. Det var den månadslönen det. Känns inte alls kul att lägga så mycket pengar på nått som inte syns eller ger nån direkt effekt. Men det var ett ont måste. Nu är iaf bilen glad igen och jag hoppas den ska hålla i flera år till nu innan nått annat går sönder. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0