IT krasch på jobbet...

Jaha då var julen förbi med alla röda extra lediga dagar man haft. Imorn går vi tillbaka till verkligheten igen. Jag har iof jobbat alla klämdagar, fast i trafikledningen. Imorn ska jag oxå jobba i TLC sen på onsdag är jag tillbaka i postbilen igen. 
Men alla klämdagar efter julafton fram tills idag har vi haft jättelugnt på jobbet. Allt mellan 30-60 stopp bland vakterna. 
DOCK var det en kabel som brann hos Postens IT leverantör på nyårsnatten. Det drabbade många företag som tex. SJ, SL, systembolaget m.m.
Postens hemsida låg helt nere (gör fortfarande), men SJ och SL har fått igång sina. Så det går inte att komma in på postens hemsida och göra kollisök eller köpa frakthandlingar m.m.
När jag kom till jobbet tidigt i torsdags morse efter nyåret så får jag beskedet att våra handdatorer, som chaufförerna använder, inte fungerar tack vare branden. Dom har ingen nätverkskontakt och man kan då inte skicka och ta emot information till handdatorerna. Vilket betyder mycket mera jobb för chaufförerna och för mig i TLC. Alla paketen måste grundregistreras och skrivas in manuellt vart alla paketen ska och vikt m.m. Och jag var tvungen att ringa ut alla hämtningar som kom in under dagen, ca 70st. Många telefonsamtal blev det.  
På fredagen var det samma sak. Handdatorerna fungerade fortfarande inte. Tack och lov var det ju lugnt dessa dagar. Och fortfarande ingen snö som gör det svårare för oss. 
Fick sms imorse av chefen att handdatorerna skall fungera nu så jag hoppas det stämmer när jag kommer till jobbet imornbitti och ska tömma alla på all information dom samlat på sig under dessa dagar dom inte haft nätverkskontakt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0