Höga kusten...

I måndags började Robba & Nora sin semester. Dom hade planerat att åka till Robbas mormors landställe i Höga kusten, så jag, Sandra och Jenny hakade på.
Vi drog i måndagsmorse vid 8 tiden. Vart diverse mat och shoppingstopp påvägen upp, så tror vi var framme vid 15 tiden eller nått.
Första gången jag är i Höga kusten och första gången jag ser Höga kusten bron live. Dom hade landstället ca 3 km från bron, så man kunde nästan se bron från huset, om man kapat ner några träd på en kulle som var emellan bara.
Väl där så slappade vi och grillade första dagen och groggarna flödade. I alla fall för oss grabbar.
Robbas mormor och morfar var redan där uppe plus flera andra som blir för långt att skriva här vilka alla var.
På tisdagen så åkte vi till Härnösand och kollade runt lite i staden och käkade även lunch där. Han även med lite shopping och sedan var det färd tillbaka till stugan för grillning till middag, och lite groggar igen (för oss grabbar).
Nora åkte även lite badring efter Albins båt. På kvällen rodde vi ut och metade lite.
På onsdagen så var det molnigt så då åkte vi till Skuleberget. Där bergsklättrade Robba och Alex upp för den branta delen medans jag, Sandra, Nora och Jenny gick upp efter stigarna. Som också måste poängteras var branta och jäkligt jobbiga. Väl uppe på berget så käkade vi våfflor på toppstugan och inväntade Robba och Alex som kom en liten stund efter oss. Efter det tog jag, Sandra och Jenny 3,5km spåret ner. Som var mycket snällare stigar men BETYDLIGT längre sträcka ner. Så efter denna bergsklättring upp och ner så var alla genomsvettiga och ville bara komma tillbaka till stugan så man kunde duscha.
På kvällen så åkte Jag, Sandra, Jenny, Robba, Nora och Alex till Höga kusten hotellet och käkade middag med utsikt över Höga kustenbron. Superfint ställe och med toppenbetyg på maten. Alla var jättenöjda.
På torsdagen var det dags att åka hem igen. Men vi stannade på Dollarstore i Sundsvall och shoppade lite. Dom hade en jättestor butik där med massa billiga smågrejer.
Resten av resan hem så spöregnade det. Och väl framme i Stockholm så började bilköerna som säkert tog 1h bara att ta sig igenom.
Lyckad resa med trevligt sällskap :)