Nytt sorteringssystem...

Idag började vi använda postens nya sorteringssystem "Linda". Det har blivit över ett år försenat pga diverse buggar. Dom har börjat använda det systemet på andra ställen i Sverige innan, men vi började med det först idag.
En snabbförklaring vad det nya systemet innebär att. Innan har alla "mina paket" som jag ska köra ut under dagen kommit i postburar helt blandat huller om buller. Men nu ska nya sorteringsystemet känna av vilka områden jag kör i och sortera upp paketen lite mer direkt i burarna när jag får dom. Tex som idag så körde jag Länna industriområde och Vendelsö/brandbergen. Så idag kom alla paket till länna i några burar. Och alla paket till Vendelsö/brandbergen i några burar. Separerade ifrån varandra. Inte som tidigare när allt kom helt blandat. Går ju mycket fortare att sortera paketen nu. Sen ska även nya systemet känna av att om en mottagare ska få "massa" paket en dag, flera burar till samma ställe. Så ska systemet själv sortera dom paketen i egna burar som sedan går direkt med lastbil till kunden istället för att vi ska sortera fram alla dom paketen i våra burar och sedan skicka iväg dom med en lastbil. Så när detta system är igång helt sen så kommer det underlätta mycket för oss skåpbilschaufförer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0