Byggt ny kryddhylla...

Har letat ny kryddhylla i säkert ett års tid men utan att hitta någon som passar i mitt kök.
För den jag har nu hänger precis ovanför spisen, så all matånga ryker ju rakt på kryddorna så dom blir alldeles flottiga och kladdiga. Plus att kryddor inte tål värme nå bra.
Så i veckan slog en ide mig, "jag bygger en själv".
Så var på bauhaus i veckan och skaffade material.
Byggde världens enklaste modell. En plankbit på dom befintliga skåpen jag redan har. Dock så fanns ju inte samma träslag som skåpen. Men jag hade som tur var kvar "fuskremsor" i samma träslag som skåpen som man stryker på med ett strykjärn.
Så jag sågade till lagom långa bitar. Borrade hål för några träpluggar och limmade fast dom. Sen strök jag på fuskträet på kanterna. Klart :D
Detta vart resultatet. Före och efter ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0