Lagat punktering...

Igår var jag och lämna in mitt bildäck hos "Min bil" i Haninge som jag hade fått en spik i för någon vecka sen. Det är en bilfirma som jag ofta kör paket till när jag jobbar. Så har lärt känna dom lite. Så för någon dag sen när jag körde dit paket så frågade jag om dom lagar punkteringar där och det gjorde dom. Så igår efter jobbet slängde jag in däcket där och sa att dom kunde fixa det när dom hade tid. Att det inte var någon panik från min sida.
- äh kom förbi imorn med postbilen så har jag fixat det, svarade han.
Dock så hade jag så jäkla mycket att göra på jobbet idag så hann inte stanna där när jag åkte förbi med postbilen. Men tog det påvägen hem från jobbet istället.
Hann bara visa mig där så sprang mekanikern och hämtade mitt däck.
- vill du att jag ska skruva dit det på bilen direkt, frågade han.
Nej har redan satt på andra däck så det behövs inte, sa ja.
- Men då lägger jag det i din bil då sa han.
Så jag öppna bagageluckan och han bar ut det och la det i bilen.
Jag hann inte ens fråga vad jag blir skyldig innan han säger.
- Vi bjuder på dethär.
Tack och Bock :) Det finns många vänliga själar där ute. Tänkte att jag ska köpa med mig nå fikabröd och ge till dom nästa gång jag ska köra paket dit. Så vill ge positiva feedback till "Min bil" i Haninge :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0