Medpassagerare...


I torsdags morse när jag kom till jobbet så kom Jimmy (chefen för lastbilar) fram till mig och sa att det var en tjej från Tomtebodakontoret som skulle åka med mig idag. Jag vart lite orolig till en början och undrade varför en från kontoret skulle åka med just mig. Men jag kopplade på mig charmen och mötte upp henne i fikarummet. Maria hette hon och var i ca 45 års åldern.
Jag visade henne ner till min postbil och förklarade hur jag packade på mornarna. Hon hjälpte mig att sortera mina burar med paket så det gick ju dubbelt så fort så vi vart ju klara först. Sen hjälpte vi dom andra lite innan vi bar oss iväg. Hon skulle åka med mig halva dagen sen skulle vi möta upp en postenlastbil som hon skulle åka med andra halvan av dagen. Jag frågade om det var meningen att hon skulle lära sig något under dagen eller om hon bara skulle "åka med". Hon sa att hon ville hjälpa till så mycket som möjligt och inte bara "titta på" så jag gav henne handdatorn och sa att du kan ju få sköta denhär, och gav henne en snabbkurs i hur den funka. Så hon skötte alla påskrifter m.m i den och sa vart jag skulle åka.
Hon frågade hur länge jag hade jobbat åt posten och jag svarade: snart 3månader. Hon såg lite förvånad ut att jag bara hade jobbat så kort tid och ändå kunde så mycket. Jag sa det att jag vart lite förvånad att du fick åka med mig som ändå är så pass ny. Hon hade jobbat inom posten i 20år. Hon frågade om jag var nöjd med jobbet och ifall jag hade planer att pröva på något annat i framtiden. Jag sa det att jag fortfarande jobbar på provanställning så får se om jag ens får jobba kvar efter 6 månader. Får jag det så kommer jag nog jobba med detta länge sa jag, för att jag trivs så bra med det. Hon sa att jag nog inte behövde vara orolig över min provanställning eftersom hon fick åka med just mig av 15 chaufförer. Det betyder att dom litar på mig sa hon, och det känndes ju väldigt kul att höra. 
Det gick faktiskt jättebra trots att jag var lite nervös i början. Efter lunchen vid 12 tiden så ringde jag upp lastbilschauffören och frågade vart vi skulle mötas upp för att lämna över Maria. Lastbilen var då i Brandbergen så det var ju perfekt så jag lämnade över henne på Vädurens gata. Maria tackade så jättemycket för dagen hon fick tillbringa med mig.
När jag sedan kom in på jobbet igen vid fyratiden så kom Jimmy fram till mig och sa att Maria hade vart jättenöjd med mig och tyckte att jag hade vart jättetrevlig :D
Alltid kul att höra från en chef ;)

Så fick jag även veta att det skulle komma en kille från kontoret på måndag igen som ska åka med mig då oxå.

                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0