PK bikt...


Tänkte dela med mig av en händelse jag var med om på jobbet för några dagar sedan.
Det är såhär att vi har en stor hylla med kaffebröd på vårat jobb. 5 sektioner för att vara exakt. 4 av dom sektionerna är det hyllor på och består av kaffebröd från en leverantör som heter godbiten. Alla deras olika sorters kakor, mazariner, cocosbollar, rulltårtor, muffins, ja you name it, kostar 2 för 22:- blanda som du vill står det stooora skyltar.
Den sista sektionen som är ytterst är det en halvpall med kakor som ligger i runda burkar av ett annat märke. På den pallen har jag satt 2st A4 skyltar med priset på vad dom kostar för dom ingår inte i 2 för 22kr priset.
Så en dag när jag sitter i kassan kom det en familj och köpte just 2 st burkar med kakorna som INTE ingick i priset 2 för 22:-, utan dom kostar 12,90 st så jag säger summan i kassan som då blir 26:-
Då säger mamman i familjen:
- Nej, det står ju 22:- därborta.
- Nej det gäller inte domhär burkarna, och det står även på den skylten säger jag.
- Näe det står 2 för 22:- därborta.
- Nej säger jag igen, det står på den pallen att dom här inte ingår i det priset.
Pappan springer och kollar och kommer tillbaka mumlande:
- Ja det var en väldigt missvisade skylt tycker jag, men vi tar dom ändå. Så betalar dom kakorna och går.

Så nu tänkte jag visa er PRECIS hur skylten ser ut och undrar om ni får fram att 2st kakburkar kostar 22:- eller 26:- ???

 

Hur fan kan denna skylt vara missvisande. Det står ju fan EXAKT att dom INTE ingår i 2 för 22:-
Ibland undrar jag om uttrycket "kunden har alltid rätt" kanske ska strykas ur handels... Eller får man vara hur dum som helst när man går i en affär?!?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Eller den här: Säljer ni (va de nu kan vara) gogo`s?? Jag: - Ja fast dom är tyvär slut. Aha, har du inga på lagret då??... Idioter, då hade jag väl inte sagt att dom var slut!

2010-09-24 @ 23:23:47
Postat av: Mr.T

En kommentar från en hemlig person person, vem kan du vara??? :P

2010-09-24 @ 23:58:29
URL: http://mrt.blogg.se/
Postat av: jenny

HAHAH!! Kunder har fan aldrig rätt

2010-10-03 @ 09:53:36
URL: http://jennylindholm.blogg.se/
Postat av: mamman

Hahaha, men det är ju det som är så roligt med att jobba i butik, att det finns så puckade kunder. Jag bara älskar såna där episoder. kramis

2010-10-12 @ 01:38:47
Postat av: starsinmymind - miranda ^^

Gud vilken fin blogg du har! ^^ vad gör lilla du ?

2010-10-12 @ 02:44:56
URL: http://starsinmymines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0