Snöstorm...


Blääääääääääääää, idag har det snöat och blåsit hela dagen. Inte särskilt roligt när man kör bil hela dagen och är ute och springer.
Idag körde jag själv för första gången. Kändes lite konstigt men roligt på samma gång. Jessica fick en egen bil idag, fast vi delade på mitt område. Så jag behövde inte köra allt själv. Jag fick Länna industriområde eftersom det är det jag känner mig mest osäker på. Men jag var ju klar med det innan kl 12 så jag fick hjälpa Robba med Handens industri för han hade väldigt mycket där idag. Så har sladdat runt lite överallt idag.

Måste bikta mig lite :P
Vart RIKTIGT IRRITERAD på 2 ställen jag levererade till idag.
Ena stället klev jag tydligen in genom fel dörr. Jag klev in på utgående gods istället för inkommande gods. När jag kom in frågade jag första killen jag såg om det var där jag skulle lämna av paketen, nej ge det till tjejerna i rummet bredvid så jag gick dit. När jag kom till dom säger dom, nä du ska bort dit och pekar på ett annat hus. Då sa jag, men killen sa att jag skulle ge det till er. Då kommer en äldre herre in med grinig röst och säger, varumottagningen är borta i det huset (och pekar genom fönstret) kommer du inte ihåg det, du har ju lämnat där förut.
Ja men URSÄKTA DÅ att jag kanske har 100 leveransadresser i industriområdet och kanske inte kommer ihåg vilken jävla dörr ja ska gå in i på varje ställe. Men sa bara, ursäkta då går jag bort dit. När jag kom in i det huset var det tomt. Jag skrek hallå flera gånger men ingen svarar. Jag gick in i ett rum brevid och skrek hallå. Där inne satt det 2 herrer i varsin hörna av rummet. Jag frågar om dom kan ta emot paket. Inget svar, jag frågar igen, kan någon av er ta emot paket jag kommer ifrån posten? dom kollar på mig igen men säger inget. Jag vänder mig om och kollar om det finns någon annan i rummet men det gör det inte så jag går fram till den ena av dom. KAN DU TA EMOT PAKET? Finns det ingen där ute som kan göra det säger han... Nej det gör det inte. JÄVLA IDIOT... Snacka om att inte bry sig om andra människor...
På ett annat ställe kom jag in 11.05, men det fanns inga i verkstaden så jag ropar och går in i rummet bredvid, där sitter minst 5 personer. Jag frågar om dom kan ta emot ett litet paket från posten. Då får jag ett NEJ tillbaka skrikande. Vi har faktiskt lunch. Men va smart att ALLA käkar samtidigt på samma ställe och är det jobbigt att ta emot ett paket??? jag frågar om dom kan ta emot det ändå fast dom hade lunch, men surpuppan halvskriker bara nej vi har lunch sa ja ju. Okej ska jag komma tillbaka senare säger jag då. Då reser sig en annan upp och säger att han kan ta emot det. Är det så jäkla jobbigt att skriva på ett paket. GAAAAAH, vilka dryga människor det finns. Nästa gång kanske jag råkar tappa eller sparka på deras paket...

Kommentarer
Postat av: jenny

ååhhh vilka SOP-människor det finns. fyfan

2010-11-17 @ 16:23:34
URL: http://jennylindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0