Fisketur...


Igår så var jag ute med sandra, bertil, henke & emma på gålö och fiskade. Vi åkte deras båt ut till en ö och grillade och fiskade. Sen åkte vi killar ut och fiskade runt ön från båten i några timmar. Dom fick flera gäddor som dom slängde tillbaka och tillslut fick jag oxå en fisk. En näbbgädda :S har aldrig sett en sådan och dom är tydligen väldigt svåra att fiska. Så det var ju väldigt roligt att alla fick fisk. Mot slutet av fisketuren fick bertil en rejäl gädda på 6,5kg. Den hade svalt kroken så lång in i munnen att det tog för lång tid att lyckas ta ur den så fisken nästan dog. Vi la tillbaka den i vattnet men den simmade inte, bara flöt där så bertil beslutade att ta med den hem då så den inte gick till spillo. Så han skulle laga till den.

                             Såhär såg näbbjäddan ut som jag fick :)
          
          

 

                                 Och såhär såg bertils 6,5kg´s gädda ut

          


Kommentarer
Postat av: cina

Hahaha,,, jag trodde att Näbbgädda bara var ett utryck, va ful den är....

2010-06-29 @ 15:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0