Kallt som faaan...

Igår skulle Robba och Nora komma och hälsa på på kvällen.
Robba ringde vid 20 tiden och kolla så att jag var hemma så att dom kunde komma. Jag svara ja, så dom skulle åka påengång. 10min senare ringer Robba.
- Jag är fortfarande hemma. Biljäveln startar inte, batteritorsk.
Så jag erbjuder att komma och kabla igång honom. När jag kommer dit så ska ja plocka fram mina startkablar ur bakluckan men hittar dom inte. Där låg dom inte. Vette fan var jag hade lagt dom. Så Robba ska ta fram sina ur sin baklucka.
Men hans baklucka hade frysit fast så var ett jäkla jobb att få upp den. Men efter några minuters värmande, bändande och sparkande så gick den upp.
MEN, där fanns inga startkablar heller. När vi sen skulle stänga bakluckan så låste inte låset fast luckan så den öppnades hela tiden. Så fick vi slå å banka på den i flera minuter innan låset väl hakade fast luckan så den höll sig stängd.
Vi fick då åka till Robbas mamma för att låna startkablar av henne. Dom låg i bilen i deras garage. När vi skulle öppna garageporten så hade den frysit fast. Gick inte att öppna.
HAHA allt bara var emot oss. Men med 2killars kraft så fick vi upp den och plockade fram kablarna. Sen höll vi inte på att kunna stänga garageporten heller. Fan va kyla kan få saker att krångla asså.
Men när vi väl hade kablar så var det bara att starta upp robbas bil. Dock satt det ju hundra skydd ivägen för mitt batteri, plastkåpor och skit. Men det gick ;)

Måste fan vara rekordkallt denna vinter. Jag kan inte komma ihåg att det vart såhär kallt och mycket snö i Haninge någonsin.
Fast det är ju ganska ljust och vackert iallafall.

          

          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0