Sonispherefestivalen...


Igår var jag på Sonispherefestivalen med Jonas och Rille på stora skuggan i Stockholm.
Ni som undrar om det regnade på oss kan jag bara säga: JAAAAAAA...
Har nog aldrig vart med om så mycket regn på så kort tid på en och samma plats som vi var med om. Det var fan HELT sjukt. Första regnet började väl komma runt kl 14 skulle jag tro. Då småregnade det lite så gjorde inte så himla mycket. Men typ 1h senare ÖSTE det ner. Och när vi inte trodde att det kunde falla mer från himlen så öppnade gud en kran till. Det verkligen VRÄKTE ner. Vi var alla blöta in på kallingarna. Gräsmattan som festivalen var på hade förvandlats till 1dm lera som man plaskade runt i. Alla gömde sig på alla möjliga ställen för att undkomma regnet. Folk byggde små kojor av bord och bänkar för att få lite skydd. Jag, Jonas och Rille satte oss på huk under 2 små runda barbord i nästan 1h för att undkomma värsta skyfallet. Men vi var ju ändå helt genomvåta så spelade ju ingen roll egentligen att det kom mer regn, bara att man började frysa.
Tyckte nog att Alice Cooper bjöd på bästa showen och Iron Maiden bjöd oxå på sig själva. Dock tyckte jag att dom körde för mycket nytt så man inte kunde sjunga med i låtarna. Men "Fear of the dark" var ju helt klart bäst.
Regnet avtog i nästan 2timmar under Mötley Crue och Iron Maiden men när vi var påväg hem började VÄRLDENS åsk och regnskur. Den blixtra hela tiden så att gatbelysningen till och med slockna och regnet åter igen VRÄKTE ner. När vi stod och satt på tunnelbanan och pendeltåget vart det blöta fläckar efter oss.
När jag slutligen var hemma och fick ta av sig alla blöta löder som satt slimmade på kroppen så såg man att man inte hade en torr fläck på sig, helt igenomsur var man. Mina mörka jeans hade till och med färjat av sig på mina kallingar så dom var helt mörka. Den varma duschen jag tog då kan ha vart den skönaste dushen i hela mitt liv :)

          

          

          

          

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0