Soppatorsk...

Att få slut på bensin i bilen är inget man vill ha. Och det har jag aldrig fått heller (trotts att jag haft en Volvo 740 med trasig bensinmätare och trasig trippmätare).
Igår när jag slutade tidigare från jobbet märkte jag påvägen hem att "shit det är snart dax att tanka" så när jag kommer till kära Haninge tänkte jag svänga in på statoil. Men i sista stund tänkte jag njaää jag tar de sen. Ska säkert ut en sväng till lite senare idag. Men när jag väl var hemma så stannade jag där resten av dagen och kvällen.
Imorse när jag satte mig i bilen kom jag på migsjälv.
FAAAAAAAN
Jag hade ju glömt och tanka och klockan var 9.32 och börjar klockan 10. Helvete jag hinner inte tanka nu innan jobbet. Så påväg till jobbet så tändes soppalampan. Jaja, jag får ta det efter jobbet sen.
När jag efter jobbet sätter mig i bilen och vrider igång nyckel så plingar det i bilen "dax att tanka".
Så jag tänker: jag stannar i landfjärden på statoil och tankar.

Då får jag se detta på instrumentpanelen...

         

Detta vill man inte se när man kör 80km/h på nynäsvägen.
Bensinmätaren vilar på pinnen i botten på det röda.
Distansmätaren som visar hur långt jag kommer på bensinen som finns kvar visar 0km.

INTE BRA tänker jag.

Väl på statoil i landfjärden så slår jag i full tank och får bara i 48l.
Tanken är på 55l, så jag hade ju 7l tillgodo. Hade ju klarat mig i lugn och ro tillbaka till Haninge.

Men men nu vet ja iaf att när bilen visar att det är totalt slut i tanken så kommer jag fortfarande nästan 10mil.

Tjolahej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0