PK Bikt...

                                       

Häromdagen kom en dam in i butiken 1minut i 7 när jag står vid dörren för att vara beredd på att stänga. Hon parkerade cyklen MITT framför ingången och går fram till mig och visar ett blockljus hon köpt. Hon pratar så tyst och mumlar så jag knappt hör vad hon säger. "jag köpte precis dethär ljuset och det finns ingen veke på den, så undrar om jag kan få en ny". Jag tittar på ljuset och ser att veken gått av, så säger till henne: "självklart, gå in och hämta ett nytt du".
1minut senare kommer hon fram till mig med ett nytt ljus "jag tar denhär då säger hon". Problemet är bara att ljuset hon kom med var DUBBELT så stort som det hon lämnade. Så jag säger det "det här ljuset är ju mycket större än det du lämnade till mig, men vill du hellre ha dethär ljuset får du gärna ta det bara du betalar mellanskillnaden" (som var ca10:-). Då svarar damen:"det kan ni väl bjuda på när jag var tvungen att cykla hit när det är så kallt ute".
HAHAHA jag kunde knappt hålla mig för skratt och ville bara säga, "ta på dig en jacka då".

Sicket fölk ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0