Gamla Grannen 30år...

I lördags så fyllde Christian, min gamla granne 30år. Den bästa grannen man kan ha måste jag tillägga. Vi hade många gemensamma fester ihop och sprang mellan lägenheterna.
Hursomhelst, i lördags så fyllde då denna man 30bast och det skulle ju firas. Christian och hans tjej Carro bjöd till fest. Dagen innan var Robba hemma hos mig och vi chilla lite så undra Robba när vi skulle dra till Christian på lördagen. Jag sa att det stod från kl 15 i sms:et vi alla fått av honom. Men Robba ville iaf ringa och dubbelkolla det så han ringde christian och snacka lite skit och sen frågade han:
- när ska vi komma imorn då?
- fick du inte smset?
- jo.
- dåså.
- okej men då kommer jag kl 15.
- haha, det tror ja jättemycket på, du kommer tidigast kl 16.
- näfan nu ska jag fan komma kl 15.
- visst visst vi får väl se.
Sen slutade samtalet efter en stund. Vet inte exakt vad dom sa till varandra med ungefär det ja just nämnde. För Robba har en VÄLDIG tendens att ALLTID komma försent. Så det var därför Christian inte trodde på honom. Så jag och Robba bestämde oss för att komma FÖRST och komma prick kl 15.00.
Vi hade några ärenden på dagen så det vart väldigt stressigt i slutet att hinna dit till kl 15.00. Så Sandra skjussa oss dit. Påvägen från Robba till Christian (som fågelvägen är ca 1km) han klockan slå 15.00 så prick då plinga Robbas telefon.
Det var Christian som skicka "du är sen".
Väl framme på Christians parkering då klockan är 15.03 ser vi hur Christians föräldrar precis går förbi oss.
FAAAN vi kommer inte först tänkte vi. Men vi kom iaf ca 15.04. Måste nog vara rekord från Robbas sida iaf, hehe.
Väl där fick vi en välkomstdrink i handen.

         

Sen började alla människor ramla in. Vi vart nog ca 30st skulle jag tro. Carro var orolig att maten inte skulle räcka så dom hade grillat ca 25st fläskfiléer + korv + att hon hade bakat pajer till kvällen och kladdkakor.
Herregud vi åt tills de rann ur öronen på oss.
Senare på kvällen vart det tipspromenad. Dom hade redan förberett lag som skulle gå rundan. Vårat lag kom sist med 3rätt tror jag det var av 10 ;) men vi var glada ändå. Dom andra använde google i sina telefoner tror vi.
Senare var det dax för paketöppning. 

         

Christian fick många fina saker och upplevelser. Jag och Robba köpte en KISSkudde och en KISSflagga. Christian vågade knappt öppna våra paket vi gav honom. Han har ju sett vad jag har fått det senaste åren av mina kompisar. Ett av dom jag fick säger: "bäää bäää".
Christian vart iaf väldigt förvånad att vi faktiskt köpt något seriöst till honom. Det trodde han aldrig.
Kvällen vart lång och var väldigt roande.
Såhär slutade det för vissa

         

Tack Christian och Carro för en grym fest och mat. Tack så mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0