Pablo Fransisco...

                                  

I Söndags var jag och Micke och tittade på Pablo Fransisco på China teatern. Det var andra gången jag ser honom live i Sverige.
Först var det en svensk som drog igång publiken som faktiskt var lite småseg. Såklart vart det ju den gamla godingen "seven nation army" som alla sjöng "woo oh woo oh oh ooow oh, we want Pablo Fransisco" om och om igen. Sen vart det bättre stämmning.
Pablo hade med sig 3 standup kollegor från USA som körde innan honom.
Den första pratade alldeles för fort och för mumligt så man inte hängde med riktigt.
Den andra var mycket bättre. En Negro som lärt sig några svenska repliker som han skämtade om, Det var riktigt kul.
Sen kom Flip Schultz, han var även med när jag såg Pablo för 2år sen. Han var riktigt riktigt, riktigt bra. Han pekar alltid ut någon eller några i publiken som han skämtar om. Det var riktigt kul.

Sen kom han vi alla väntat på... Paaaaablo Fransicooooo!!!!
PangBoom så var han igång med sina ljudeffekter så öronen höll på att trilla av. Han är så grym på sina ljud så det är sjukt.
MEN...
Pablo höll på lite för mycket med sina ljud och skämtade lite för länge om varje grej. Jag tycker det är roligare med snabba ombyten och olika skämt hela tiden hit och dit. Han drog ut lite för länge på allt.
SÅKLART var han bra och det var absolut värt att se. Men måste nog säga att han var bättre när jag såg honom för 2år sen.

Smakprov av Flip Schultz:



Smakprov av Pablo Fransisco:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0