Lagat taket på PK...

Förra veckan så hjälpte jag Björn att lägga nytt tak på jobbet. Det har ju läckt in vatten så fort det regnar så äntligen var det dax att göra något åt saken.
Jag skulle egentligen slutat kl 14 den dagen för jag började kl 8 på morgonen. Men Björn fråga om jag inte kunde hjälpa honom så jag gjorde det. Förstod dock inte hur jobbigt det skulle bli, men nu vet jag. Först och främst skulle 26rullar á 30kg takpapp upp på taket.

         

Bara detta var jobbigt att slänga upp dessa rullar på containern, sen skulle dom upp på lilla taket sen upp på huvudtaket. Så det var ett jäkla springande och bärande.
Såhär såg det ut innan vi börja:

         

Vi trodde det skulle vara torrt på taket eftersom det hade vart soligt men det var det ju inte. Så först var vi tvugna att torka taket med hushållspapper för att få det torrt. Här är sprickan som gjort att det läckt in så mycket:

         

Så när allt var torrt var det bara att tjära och rulla ut alla dessa rullar. Var mycket svårare än man kunde tro. Men när solen gick ner vid 19tiden så vart vi nästan precis klara. Efter en 11h lång arbetsdag vart slutresultatet bra.

         

          

Men det känndes fortfarande i ryggen 3dagar efteråt. Helvete, kännde mig som en gammal pensionär som gick och krökte på ryggen.

MEN... ca 1vecka efter kom det ett kraftigt regn och det började droppa igen. Dock inte lika mycket som innan men varje droppe är en droppe förmycket. Så Björn fick gå upp och värma med en gasolbrännare så att fogarna smälte ihop bättre. Det hann vi inte när vi la ut allt för mörkret kom. Så nu håller vi tummarna att det ska vara tätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0