Trasigt flygplan...

         


Detta är fortsättningen på texten "Göteborg över helgen" nedanför. Så läs det först om du ska hänga med i rätt ordning.




Dagen efter kvällen innan...
Vi sov lääänge. Jag och Erica skulle lifta hem från Göteborg med en tjej som bor i Stockholm. Så vi bokade ju bara bussresa ner till Göteborg. Jag och Erica trodde vi skulle åka hem på dagen någon gång.
Men på söndagen så säger Linnea (som hon heter som skulle köra oss) att bilen går mot Stockholm kl 16. Okej sa vi, vi hade ju inte så mycket att säga till om eftersom vi skulle lifta. Känns ju fel att styra och bestämma då. Men klockan vart 16 och ingen Linnea kom. Då ringer hon och säger att hon kommer vid 17. Hon kommer inte då heller. Klockan blir 18 och hon ringer och säger att hon kommer snart. Men att hon även ska förbi en kompis påvägen upp till Stockholm och fika. Så jag och Erica tänke bara, shit vi kommer ju komma hem mitt i natten. Så vi kollade alternativ att ta sig hem. Jag hittar flygbiljetter till mig och Erica så vi bokar dom i all hast. Flyget går 19.10 så det var ju järnet till flygplatsen. Snälla Sophie skjussa oss dit. Väl på planet som ska avgå från Landvetter flygplats kl 19.10 går något fel. Klockan tickar på men planet lämnar aldrig gaten. Efter ca15min säger kaptenen att det är något fel på navigationssystemet så dom måste starta om datorerna. Det skulle ta mellan 4-7minuter. Det går 7min, 14min, 20min inget händer. En tekniker kommer på planet. Piloten meddelar igen att felet kvarstår och dom måste starta om HELA flygplanet från grunden. Så det kommer bli mörkt ett tag så ni vet om det, sa kaptenen. Det går ytterligare ca 10min och piloten meddelar igen att felet fortfarande kvarstår och teknikern har bara ett alternativ kvar att pröva annars funkar det inte. Vi skulle få ett reservplan till ca 22 om inte felet åtgärdades. Men efter 1h, alltså kl 20 så meddelar piloten att felet nu var löst och vi skulle bege oss mot arlanda. Halvvägs till startbanan stannar planet och man hör nån form av larmljud i bakgrunden. Piloten meddelar igen: "detta verkar inte vara våran dag idag, nu indikerar instrumenten att en dörr inte är stängd på planet så vi måste invänta en tekniker som kan kolla på det". Tiden rullar iväg och vi blir ståendes på startbanan i 30min till. Var man inte flygrädd innan så vart man nog det då.
Men tillsist så var allt åtgärdat och inga varningslampor lös så vi startade och flög iväg mot Stockholm-Arlanda. Flyresan tog 2.5h som egentligen bara skulle ta 50min.
Men vi var bara glada att komma hem hela och innan bilen som säkert inte var i Stockholm förens kl2 på natten. 

Kunde ju ha gått såhär...

         

Ciao ;) ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0