Blackout i Ösmo...

Häromdagen vart det totalt strömavbrott i Ösmo. Vad jag såg så var hela Ösmo C svart, shellmacken, vansta skolan, bussgaraget. Ja det var ett ganska stort område som vart utan ström.
Jag var ju då på jobbet och detta hände runt 12.30 ungefär. Jag var då ensam i butiken för alla andra var på lunch. Dom satt då i köket och där finns det ju fönster så dom märkte ju inte av strömavbrottet. Jag som ensam i butiken satt i kassan när det hände. Försökte då ringa på hjälp till mina arbetskamrater med dom trådlösa telefonerna funkade ju inte. Jag var där själv i butiken och hörde en kund längst in i butiken där det verkligen var kolsvart, ropa efter hjälp. Jag drar upp min mobil och tänder lampan på den och lottsar dom få kunderna vi hade inne. Tack och lov var det inte många. Några minuter senare märker mina kollegor att det är strömavbrott om kommer till min undsättning. När vi tömt butiken slår vi igen dörrarna tills strömmen kom tillbaka. Det tog ca 30min.

         

         

         

         

         

         

Dock kom det ett strömavbrott till en stund senare men det varade bara några sekunder så vi slapp evakuera igen.

It´s only happens in Ösmo ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0