Polis polis potatisgris

           

Precis detta var jag med om idag.
Ligger på motorvägen påväg till jobbet. Ligger nånstans mellan 130-140km/h när plötsligt från ingenstans jag ser detta i min vänstra backspegel. FAAAAAAAAN tänkte ja. Var fan kom han ifrån. Han måste ha kört jäkligt fort för att hinna ikapp mig. Så när jag väl ser detta i backspegeln släpper jag såklart gasen å segar ner till 110km/h, men han ligger fortfarande kvar halvt i döda vinkeln. Om han nu kommit ikapp mig och inte kör om så är han ju ute efter mig. Han sänker oxå ner till 110km/h och ligger fortfarande kvar i döda vinkeln. Efter några hundra meter och ett tiotal sekunder senare (som känndes som flera minuter) började han sakta gasa på igen och kör upp jämsides med mig. Jag vågar inte kolla in i polisbilen så kollar bara bestämt framåt. Men som tur är gasar han på lite till och kör om mig och lägger sig framför mig och segar i 110km/h. Sen ligger han kvar framför mig hela vägen till ösmo.
Så fick känna lite på pulsen imorse *andas ut*.

Fan va ja inte gillar trafikpoliser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0