Hört/Hänt på jobbet

För några dagar sen på jobbet hörde jag detta citat av 2äldre damer i 65års åldern:

- Ska vi köpa sånna här till honom? och pekar på en skål med kondomer.
- Vad är det?
- Det är kondomer.
- Till den gubbskrutten. Han får väl inte ens upp den...

Vill inte höra äldre damer säga sånt i min närhet.

                                        

En annan dag kommer det en liten pojke fram när jag, Nettan & Jenny sitter och fikar vid kassa 2 och säger:
Kom kom och vinkar mot kassan. Så Jenny går dit och undrar vad han vill ha hjälp med. Då vill han växla en hundralapp som han har mot 5kronor. Jenny säger att vi inte har så många men han kan få hälften tio:r oxå och det gick bra. Sen går han in i affären igen och hämtar ett gevär som kostar 89kr och betalar med mynten han precis växlat till.
EEEEH tror han att han hade mer pengar när han växlade eller???

                  

En annan dag när jag satt i kassan kom en kund (som är med på topp 10 listan bland kunder jag inte gillar) och skulle köpa en påse tuggummi för 11kr.
Hon sträcker fram båda händerna och säger vill du ha den eller den.
I ena handen hade hon 10,50kr och i andra handen hade hon en 50lapp.
Då tar jag den handen och tar 50lappen.
-"är de så noga" säger hon grinigt och tar emot växeln.

ÅÅÅÅÅåååååh va jag inte gillar dig. Nu klättrade du högre på min 10 i topp lista och hamna på 2:a plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0