Söndag!!! Dagen efter kvällen innan. 50årsfest

Jahapp då var helgen slut igen. Dom går alldeles för fort varje gång.

Ja igår då så fyllde ju min kära far 50år så han hade partaj hemma i tyresö. Han hämtade oss kl14 så åkte vi barn hem till honom och hjälpte till att förbereda innan resten av gästerna kom. Ska jag erkänna så gjorde jag inte så mycket, det var mest min bror och syster som hjälpte till :P
Sen började iallafall gästerna droppa in en efter en och vi blev över 30pers tillslut och det var jättetrevligt. Jag och min bror hade hand om bardelen och musiken så man stod mest där hela kvällen och blanda drinkar. Först var de lite mingel tills de flesta hade kommit. Då var de smörgåstårte dax på övervåningen som min kära mor hade gjort 3stycken. Dom var jättefina och supermumsiga. Alla vart mätta och belåtna och så sjöng vi för våran far. Sen gick alla ner igen och mingla vidare och öl, vin och spriten flöda :P
"Paketöppning" hördes de skrika nånstans så då var de dax.
Far min fick presentkort till en dator som han vill ha, biljett till Jean Michel Jarre, flera Whiskey flaskor varav en var på 4.5l m.m. Sen var det dax för kaffe, conjak och tårta sen mera mingel. Kl:01.00 på natten var de "vickning", lite prinskorv, köttbullar, anjovisrullar, sallad och kex. Då hörs de nån skrika "fan Gunnel du måste sluta göda oss" det är 3:e gången vi äter nu på några timmar. Så sjunger vi för pappa en sista gång. Mera mingel sen börjar folket bli lite lulliga och några börjar droppa hemmåt. Jag själv åkte hem vid 02.30 och nanna kudden.


Vaknar kl12.00 och mår faktiskt bra. Skulle till pappa idag igen för att byta mina bromsar bak på min bil som är slut.
DOCK visar de ju sig när man slitit av hjulen att man måste ha specialverktyg för att kunna byta backarna så det var ju bara ge upp. Så nu måste jag boka en tid snarast för byte. INTE hos Volvo för hatar allt som har med specialverktyg och servicelampor att göra så bojkottar dom. Blir nog grannverkstaden.

Detta var allt för denna gång. På återseende.
Tjyzz

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du är så stilig, Hjärtat! Puss

2009-01-19 @ 23:38:28
Postat av: Anonym

Fin du é snygging...pussåkjam / Erica

2009-01-22 @ 07:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0