Bankrån 20m från jobbet


Börjar som en helt vanlig fredag. Morgonkaffe på jobbet kl 10.00, när vi fikat klart och precis ska börja jobba säger en kund i butiken "har ni hört att dom precis råna banken här utanför?". Vi ba nääe?!?! vadå, nu eller? "ja precis nu, dom sprang förbi med yxa alldelesnyss". Så jag, Jenny och Anette står som fågelholkar i fönstret och kollar ut på torget där några fler bara står och glor mot banken. Tror ingen riktigt fattat vad som egentligen hände. Så vi stod kvar och väntade på att polisen skulle komma med blåljus och bredställ in i Ösmo C. Men icke. Efter 10minuters glotid så gav ja upp och började jobba. Då hör ja en helikopter utanför. Snuthelikoptern såklart. Den var där först, dock 15minuter efter rånet. Sen ramlade snutbilarna in en efter en. Tror det vart 5 eller 6bilar tillslut och det var poliser och vittnen till rånet  i hela centrum. Så jag står och fotar lite med min mobilkamera och får en snilleblixt. Jag skickar denna bild till aftonbladet med mobilen, så jag gjorde de. Efter ca 30min ringer aftonbladet mig och säger att dom har publicerat min bild på deras hemsida och som tack fick jag 710spänn. Tack och bock sa jag :P Bilden finns på http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4195679.ab så om man googlar på mitt namn nu så kommer de upp yxmän rånade handelsbanken. Nya smeknamnet kanske ;)

Polisen förhör vittnen till rånet på bilden nedan.


Ja det var nog allt jag hade att bjuda på idag, annars var det en ganska vanlig dag.
Imorn fyller far min 50år så då blir de party party.

Hare gött!
Kommentera gärna :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0