Festande i Branäs

Torsdag morgon. Klockan är 5.45,
blir uppringd av Erica som säger jag hämtar dig om 10min. Jag är FETT trött, har inte gått upp så tidigt på 100år tror jag. Men iaf. Resan börjar mot Branäs, vi är 8personer som ska åka till Branäs. Jag känner bara Erica i sällskapet av alla som åker. Vi åker 3bilar så vi ska få plats med all packning oxå. Vi är 2bilar från södra sidan av stockholm som åker och 1bil från norra sidan så den bilen skulle vi möta där uppe. Vi andra skulle sammåka dit, men Erica som körde tyckte det gick för långsamt för bilen som följde oss så hon ringde dom och sa vi ses där uppe och gasade på. Trotts att vi har GPS i bilen så kollar inte Erica på den så vi kör fel 3ggr på resan upp så vi kom ändå upp efter den "långsamma" bilen. Fast vi stannande även och handlade påvägen upp det gjorde inte dom. Vi kom fram vid 13tiden. Skulle få tillgång till stugan vi hyrt först kl 15 så det var bara bege sig upp med gondolliften till toppstugan och sätta sig i baren och möta upp dom andra som redan var där. Men vi hann bara komma upp så ville dom andra ner till den stora baren som hade hela utbudet så vi åkte ner igen och satte oss där i baren. Klockan är nu ca 14 och vi knäcker våran första öl sen var vi igång. Vid 15 tiden kom den sista bilen i sällkapet från norra sidan stan. Vi tänkte då gå till stugan men då ar dom försenade så vi fick inte tillgång till den förens ca kl 16. Då packar vi upp alla grejer i stugan och tar oss en grogg.
På kvällen är det tacobuffé i restaurangen så vi beger oss dit och gluffsar i oss. Jag och kenneth delar på en flaska vin och drar en jäger till de. Sen var jag på lyset vill jag lova. Efter maten beger vi oss tillbaka till stugan och då drar Erica fram singstar. NEEEJ tänker jag. Pinsamt, känner ingen här plus att jag inte kan sjunga. Men det finns bildbevis på att jag faktiskt sjöng så vinet och spriten måste ha gjort sitt. Sen var det iaf sovdax. Vaknar av att något okänt nummer ringer mig 7 på morgonen så jag svarar inte. Direkt efter det får jag ett sms från IQsvar så jag ringer och lyssnar av det yrvaken där en röst säger "hej det är din granne på oxensgata här, ringer angående en volvo v40 som tillhör dig. Den har stått och larmat hela natten så jag inte kan sova, och jag måste få sova annars kommer din bil försvinna, hejdå" Trevligt att vakna av det. Så min första tanke är ju att något gjort inbrott i den så jag messar sandra och ber henne gå och kolla till bilen men hon ser inga märken så det är en gåta varför den tjutit. Men men jag somnar om och sover nån timme till. Resten av sällskapet går upp kl 8 och käkar frukost sådär bara dagen efter kvällen innan. Jag var fett trött så jag låg ensam kvar och sov medans alla andra åt frukost och sen begav sig ut i backen eller till baren. När jag väl "piggnat" till vid 10 så gör jag en billys till mig, en kopp kaffe och ett glas juice.




Efter frukosten slappar jag på soffan tills brudgänget som var i baren skulle komma tillbaka och de gjorde dom. Men dom hoppade direkt in i bastun men jag var inte sugen på de så jag blandade dagen första grogg ca kl 12. Sen fick brudarna för sig att dom skulle springa ut i bikini och bada i snön så Mr. T var ju snabbt där med videokameran och dokumenterade allt ;) bilarna som körde förbi tutade, hehe.
Efter det groggade vi alla vidare. Då helt plötsligt dyker en skoter upp utanför med Sarri bakpå. Jag skämtar till det och säger hon har väl brutit benet och fått skjuss hit. När hon ska kliva av skotern märker jag att allt inte står rätt till. Hon haltar in i stugan och säger. Min höftled har hoppat ur led så jag fick åka till sjukstugan. Men när doktorn skulle dra av pjäxorna så hoppade den tillbaka (ajaj) så det var slutåkt för hennes del resten av resan. Kl 15 drar vi på afterskin och Erica får visa leg i baren och det tyckte jag var sjukt roligt. Där drack vi och dansa och sjöng med livebandet "farmor" som var skitsköna. Vi lyckades även starta ett "tåg" (led med människor) på afterskin som nästan alla hakade på.
Vi syntes ju där på afterskin för dom hade ju fixat t-shirts med tryck till alla. På min stod det "Villig Singel" på bröstet och Mr. T på ryggen. Sen hade alla andra oxå lite smådirty tryck på sina så alla blängde som faaan på oss.
Efter afterskin var de tillbax till stugan och fixa käk och grogga lite mera. Sen sova nästan alla efter maten en stund sen var de disco på kvällen.
Dagen efter var typ likadan. Går upp kl 9, frukost, börja grogga, afterski, middag, förfest med ett gäng grabbar som kom och hälsade på, disco, efterfest, sova några timmar sen var de söndag. Vakna kl 8 av att sofie skriker nu ska alla upp och städa så alla går upp och käkar frukost och städar. Har aldrig vart så tyst i stugan som det var då. Alla var skitsega och trötta efter 3hårda dygn. Vi börjar resan hemåt mot Stockholm igen vid 10. Sandra som åkte med oss hem börjar må väldigt dåligt i bilen när Kenneth och Erica smaskar i sig ölkorv i framsätet så vi får stanna så sandra kan andas lite. Sen får hon 2påsar ifall hon måste spy. Men hon piggnar på ganska snart igen så då var de allsång i bilen och jag stod väl för den mesta delen av sången :P
Det hade ju snöat en HEL del under tiden vi var i Branäs så när vi åkte hem så var det ju ganska halt om man säger så. Det märkte vi i en ganska skarp högersväng och mitt i svängen kom det en T-korsning. helt plötsligt stod bilarna framför stilla i korsningen. Kenneth slänger sig på bromsen men det händer INGENTING. Han känner bara en pulserande ABS i pedalen så kenneth får väja över i mötande körfält för att inte köra in i bilen framför. Men där kom det en refug med stolpe på. Kenneth fick svänga ännumer för att klara stolpen men vad kommer där en mötande bil. Nära dödenupplevelsen var ett faktum. Men som tur är hinner vi båda stanna precis och stirrar varandra rakt i ögonen med den mötande bilen. Vi backar vinkandes tillbaka till vår fil och låtsas som inget har hänt. Känner bara att pulsen ökat en aning. Efter det var vi väl förtjänta av en paus så vi stannar på första bästa Donken och andas ut och grabbar en varsin burgare *mums*. Sen bär det hemmåt igen. Slutstation Haninge, var hemma runt 18. Vilken resa. Men kul hade vi.
Tackar för den och hoppas det kommer några fler spontana "Crazy" resor.
Har tagit mig 2dagar att komma tillbaka i någorlunda form igen.

Här är några bilder från resan. Klicka på dom så blir dom större.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0