Chauffören funnen

Men först.
Igår skulle vi göra den radikala flytten på jobbet. Lösviktsgodiset skulle flyttas. Det är över 1ton godis på 8st hyllsektioner som skulle flyttas. Så vi valde att göra det efter stängningstid för att inte förvirra våra kunder allt förmycket. Så när klockan var 19.01 började vi. Det var frivilligt att jobba över för att hjälpa till, men vi vart många ändå. Det var jag, anna, björn, jenny och bella. Så vi började flytta runt allt och efter 1h tog vi en paus och gick in på pindos och cheferna bjöd på pizza. Efter den delikata middagen så fortsatte vi. Vi vart klara vid 22.20 så då var det hemgång. Jag körde hem Bella eftersom tågen inte riktigt passade in och Jenny skulle till Hutte så hon åkte oxå med till Haninge. Vi hade lite allsång och allmänt flummande i bilen påväg till Haninge. Jenny sa hela tiden "Tommy kör försiktigt", vafan jag har väl ratt svara jag bara och gasa vidare ;)
När man kom hem var de ju typ bara att gå och lägga sig inför nästa jobbdag.
Så imorse skulle ju Jenny åka med mig igen till jobbet så plockade upp henne i handen och vi beger oss mot Ösmo. Straxt efter Fors ser jag massa blåljus i backspegeln *hjärtinfarkten är nära* ser dock direkt att det är 2st poliser av typen pike/minibussar som svischar förbi. Jag och jenny tänker: jahapp säkert rån i nynäs igen. 30sek senare får jag ett sms av Cecilia som skriver "nu har dom rånat en bank i nynäs igen". Är ju vardagsmat för nynäsborna nuförtiden. Efter ytterligare 5min ser jag blåljus i backspegeln igen. Då kommer 2st typ "FBI" snutar. 2st civila svarta feta jeepar och bara dundrar om. Dom sket fullständigt i att det kom mötande bilar dom bara skulle fram och gasa så alla andra fick slicka vägkanten. Men men, trotts stor insats är rånarna fortfarande spårlöst borta.

Nu på kvällen skrev bästa Rille:
"hittat nån chaufför än då". Nope svarar jag och han bara säger
"fixar de dude". Behövde inte ens fråga.
Det är kärlek de. Tack som faaan Rille du är guld värd ;)
                                                                                   
                                                      Här är Rille och jag   
            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0