En vanlig dag på jobbet...
Nu måste jag avreagera mig lite till faktiskt.
Häromdan kom det in en kund som skulle köpa en strykbräda. Han hittar en han vill ha men upptäcker ett "fel" på den.
Jag frågar honom vad felet är för jag ser inget fel på den.
- Den är ju helt sned.
- Nej det är den ju inte.
- Jo du ser väl här den är helt sned.

Kunden påstår att "järnpinnen" som är på bilden är helt sned men jag kan iaf inte se det. Möjligen att den är nån micromilimeter intryckt på högra sidan jämtemot den vänstra sidan.
Kund säger
- Vad kan ni göra på priset på denhär då?
- Ingenting tyvär, det är för liten skada för att pruta på.
- Halva priset så tar jag den säger kunden.
Jag kunde knappt hålla mig för skratt men sa vänligt tillbaka
- Nej så mycket kan vi inte göra på priset för ett sånt litet fel. Då får du vänta tills vi sålt dom vi har och köpt in nya.
- Då kommer ni aldrig få in några för ingen kommer köpa denna med denhär skadan på.
MEN JAAAAAAA. den kostar 169kr är det nått att hetsa upp sig över. GAAAH
En annan dag kommer en kund och köper färg. Jag måste korta ner denna historia drastiskt för att inte tråka ut alla.
Kund köper färg, åker hem och målar, kund tycker färgen är fel och kommer tillbaka, jag öppnar burken doppar en träpinne i färgen för att kolla färgen och jämföra den med färgprovet hon ville ha.
Dom ser likadana ut i mina ögon. I hennes ögon är den MYCKET MYCKET gulare hemma hos henne. JA MEN TROLIGT, jag ser ju färgen i burken med egna ögon, och jämför och visar kunden på färgprovet.
Nej dom är inte likadana enligt henne. JOOOO säger ja. Nej den är MYCKET GULARE.

Kunden ska ha den färgen som är ljusast på skalan här men påstår att den är samma färg som den jag lagt pinnen brevid. Är det jag som är färgblind eller är det kunden. Det ser väl alla att färgprovet längst till höger är mycket gulare som kunden säger. Men färgen kunden köpt är ju den färgen som är på pinnen och den är ju inte ens i närheten av den som kunden påstår att det har blivit. Den är ju som den ljusaste färgen på skalan.
Sen ringde kunden tillbaka och skulle komma och hämta mig för att köra hem mig till dom för att se att det visst är gulare hemma hos dom. TROLIGT att jag åker dit.
En vanlig dag på jobbet...
Häromdan kom det in en kund som skulle köpa en strykbräda. Han hittar en han vill ha men upptäcker ett "fel" på den.
Jag frågar honom vad felet är för jag ser inget fel på den.
- Den är ju helt sned.
- Nej det är den ju inte.
- Jo du ser väl här den är helt sned.

Kunden påstår att "järnpinnen" som är på bilden är helt sned men jag kan iaf inte se det. Möjligen att den är nån micromilimeter intryckt på högra sidan jämtemot den vänstra sidan.
Kund säger
- Vad kan ni göra på priset på denhär då?
- Ingenting tyvär, det är för liten skada för att pruta på.
- Halva priset så tar jag den säger kunden.
Jag kunde knappt hålla mig för skratt men sa vänligt tillbaka
- Nej så mycket kan vi inte göra på priset för ett sånt litet fel. Då får du vänta tills vi sålt dom vi har och köpt in nya.
- Då kommer ni aldrig få in några för ingen kommer köpa denna med denhär skadan på.
MEN JAAAAAAA. den kostar 169kr är det nått att hetsa upp sig över. GAAAH
En annan dag kommer en kund och köper färg. Jag måste korta ner denna historia drastiskt för att inte tråka ut alla.
Kund köper färg, åker hem och målar, kund tycker färgen är fel och kommer tillbaka, jag öppnar burken doppar en träpinne i färgen för att kolla färgen och jämföra den med färgprovet hon ville ha.
Dom ser likadana ut i mina ögon. I hennes ögon är den MYCKET MYCKET gulare hemma hos henne. JA MEN TROLIGT, jag ser ju färgen i burken med egna ögon, och jämför och visar kunden på färgprovet.
Nej dom är inte likadana enligt henne. JOOOO säger ja. Nej den är MYCKET GULARE.

Kunden ska ha den färgen som är ljusast på skalan här men påstår att den är samma färg som den jag lagt pinnen brevid. Är det jag som är färgblind eller är det kunden. Det ser väl alla att färgprovet längst till höger är mycket gulare som kunden säger. Men färgen kunden köpt är ju den färgen som är på pinnen och den är ju inte ens i närheten av den som kunden påstår att det har blivit. Den är ju som den ljusaste färgen på skalan.
Sen ringde kunden tillbaka och skulle komma och hämta mig för att köra hem mig till dom för att se att det visst är gulare hemma hos dom. TROLIGT att jag åker dit.
En vanlig dag på jobbet...
Kommentarer
Postat av: JL
älskar våra kunder! :)
hahah asså längtar tills hon med färgen ringer igen o får höra när anna säger exakt samma sak.
Trackback